Center za mlade Domžale
Javni zavod Sotočje Medvode
Zavod REVIVO
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
LAS Za mesto in vas
Evropski sklad za regionalni razvoj

Javni dogodek EkoReka


EVREKA delavnice na Osnovni šoli (OŠ) Dragomelj in Preserje pri Radomljah

V Zavodu REVIVO in HD&H smo ob Kamniški Bistrici pri OŠ Preserje pri Radomljah in Pšati ob OŠ Dragomelj organizirali izobraževalne naravoslovne EVREKA delavnice. Delavnice smo izvedli v sodelovanju z obema šolama – učiteljico Urško Grad (OŠ Dragomelj) in učiteljem Blažem Mikušem (OŠ Preserje pri Radomljah), ki sta ogromno pripomogla pri izvedbi delavnic na obeh šolah.
Na prostem, ob Kamniški Bistrici, smo izvedli tri delavnice, tekom katerih so učenci spoznali kakšne so razlike med tekočimi in stoječimi vodnimi telesi, da se vsebnost hranilnih snovi v reki od izvira pa do izliva močno spreminja, kot tudi hitrost toka, vrstna pestrost, temperatura, sestava sedimenta, ipd. Učenci so tekom terenskih ogledov opozorili na različna opažanja neprimernega odlaganja smeti in na odtekanje gnojnice v potoke in reko v spomladanskem času. Podrobneje smo se seznanili s pestrostjo dvoživk in ugotavljali s čim se prehranjujejo žabe, močeradi in človeške ribice. Tekom zadnje delavnice smo spoznavali vrstno pestrost rečnega dna. Učenci so bili navdušeni nad uporabo vodnih mrežic, pincet in lup ter seveda brodenju s škornji po vodi. Vsekakor niso pričakovali velikega števila živali, sploh pa ne organizmov tako nenavadnih oblik in velikosti. Občutenje toplega sonca, raziskovanje okolice, spoznavanje novih organizmov in povezovanje teorije iz učbenikov z naučenim na terenu, so bile stvari, ki so jih učenci izpostavili tekom delavnic in zaradi katerih si želijo, da bi delavnice lahko še ponovili. No, ob takšnem pozitivnem odzivu na delavnice pa si tega želimo tudi mi.

Sedijo


Ob sodelovanju z OŠ Mengeš in Komenda Moste pa smo EVREKA delavnice izvedli ob reki Pšati.


Na prostem, ob reki Pšati, smo izvedli tri delavnice, tekom katerih so učenci spoznali tako razlike med tekočimi in stoječimi vodnimi telesi in spreminjanje vsebnosti hranilnih snovi v reki od izvira do izliva, kot tudi hitrost toka, vrstno pestrost, temperaturo, sestavo sedimenta, ipd. Podrobneje smo se seznanili s pestrostjo dvoživk in pojasnili zakaj v Pašti pri OŠ paglavcev ne moremo pričakovati. Na zadnji delavnici smo spoznali vrstno pestrost rečnega dna. Učenci so ob pogledu na prodnike in alge, ki jih prekrivajo, sklepali, da bomo videli le malo živali – morda kakšno ribo, kaj več pa ne – so odgovarjali. Navdušenje nad vzorčenjem in iskanjem novih in nenavadnih organizmov v vzorčnih mrežah je bilo neizmerno. Tekom delavnic nas je ničkolikorat presenetila dežna ploha ali pa nam je škornje zalila voda. Občutenje toplega sonca, raziskovanje okolice, spoznavanje novih organizmov in povezovanje teorije iz učbenikov s praktičnimi izkušnjami na terenu, so bile stvari, ki so jih učenci izpostavili tekom delavnic in zaradi katerih si želijo, da bi delavnice ponovili.

Zahvaljujemo se za neprecenljivo podporo OŠ Mengeš in še posebej učitelja Simona Podborška, brez katerega delavnic ne bi mogli izvesti.

Sedijo


Galerija slik


Naložbo financira Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Projekt se izvaja v okviru LAS Za mesto in vas.